29 May 2016

Daily pictures III. // Dada's diary

Hello loves!

I am sick. Again! Here, in England, is still too cold for me. And not just for me. For all people from abroad. English people have almost summer at nowadays. They wear shorts, dresses and T-shirts. Foreign people wear shirts with long sleeves, trousers and jackets. Therefore, it is very easy to find out who is from England and who isn´t :-D 

However, I hope that the weather will be more and more beautiful and warmer in next days and weeks. It has to be more beautiful and warmer! :-D Rainy weather is probably gone, we have showers just one-two times per a week. So, I believe that the warm summer weather is on the way :-)

In our school there is everything OK. I have just one month before me, what means that I have been here for 2 months. I would like to find a job and work during the summer. I don´t want to continue with studying. Many students will be studying in our school during the summer period, since our school provides shorter summer courses. We´ve decided to work during the summer. Maybe we will study after the summer, again. Anyway, I´m starting with finding the right job, so keep your fingers crossed, please! :-)

The today post is a random one with random photos from my life in last weeks. So enjoy the photos :-)


Ahojte kamarátičkovia!

Zasa som chorá. Asi sa pýtate ako je to možné. Veď na Slovensku a v Česku je v posledných dňoch takmer 30°C. Bohužiaľ, tu v Anglicku nám počasie tak moc nevychádza. Domáci angličania už vytiahli svoje kraťase, šaty, plavky či sandálky, ale ja a Mário (ako i takmer všetci cudzinci) máme len vypúlené oči a stále nosíme prechodné bundy, dlhé nohavice a tričká s dlhým rukávom.

Ja osobne som si samozrejme dávala veľký pozor na svoje zdravie. Avšak raz mi bolo veľmi teplo v bunde a dala som si ju dolu. Aa hotovo, choroba je na svete :-D Každopádne pevne verím, že už tu bude len teplejšie a teplejšie. Musí byť! Pokiaľ to tu mám zvládať :-D Celkovo už toľko neprší, teraz evidujem prehánky iba raz-dva krát do týždňa. Takže si myslím, že krásne počasie je na veľmi dobrej ceste.

V škole to je v pohodke. Ešte mesiac štúdia a i nám začnú letné prázdniny. Cez leto v škole nechcem byť, bude tam kopec ľudí na kratších letných kurzoch. Tak si už začíname pomaličky hľadať dom/byt, aby sme sa niekde na ďalšie mesiace zložili. V hostiteľskej rodine, kde žijeme aktuálne, nesmieme ostať, tá je určená totižto vyslovene len pre študentov. Ale ja som tomu úprimne rada, lebo predsa len ... chýba mi už to naše súkromie a chýba mi aj moje varenie :-)  Už sme nejaké potencionálne byty našli a vyzerá to pekne. Čoskoro budeme chodiť na obhliadky, tak držte palčeky.

A samozrejme sa už pozeráme i po nejakej práci. Život tu niečo stojí. A je veru drahší než na Slovensku, to mi môžete veriť. Ja si chcem nájsť prácu v niektorom z domovov dôchodcov, ktorých je v tejto oblasti neúrekom. Ide o tzv. "home care" alebo "retirement home", kde dožívajú starúšikovia svoj život.
Na takúto prácu mám viacero dôvodov:
- je to skvelá cesta na ďalšie zlepšovanie jazyka,
- nie je to ťažká fyzická práca,
- so starostlivosťou o dospelé osoby ako i deti nemám problém, z vlastných skúseností viem, čo to všetko zahŕňa,
- rada spoznám nových ľudí, ktorí sa so mnou určite budú radi rozprávať :-)

Budúci týždeň budem mať definitívne skontrolovaný anglický životopis a potom ho začnem rozosielať spolu s motivačným listom. Jednotlivé domovy pochodím asi aj osobne, keďže osobná komunikácia sa tu cení. Teším sa na ďalšiu kapitolu nášho anglického dobrodružstva.

Dnešný článok je "random" článok, čo značí nejaké tie pozbierané náhodné fotky z môjho života. Dúfam, že sa Vám bude páčiť.
Mário relaxing on the beach with coffee. // Mário relaxujúci na pláži s kávou. Nič mu k šťastiu nechýbalo.
And also me with my coffee. But the coffee wasn´t anything special. On the beach you can find just fastfood coffee. // 
A samozrejme i ja som mala svoju kávičku, ktorá však výhra nebola. Na pláži sme dobrú kávu ešte nenašli, všetko tam je iba také fastfoodové.
My favourite coffee shop in Bournemouth. The best coffee what I have ever had in England. We have been there for several times. I recommend! // 
Moja obľúbená kaviareň v Bournemouth, zatiaľ najlepšia káva akú som v Anglicku mala. Odporúčam. Nám tento podnik odporučil jeden milý Slovák, ktorý v meste dlhšie pracuje (týmto ťa pozdravujem, Roman). 
The cutest Curaprox toothbrush. It was bought in Slovakia, here in England I haven´t found this brand yet :-( Do you know anything about this brand in England? The best toothbrushes and toothpastes in the world. // 
Moje najmilovanejšie kefky na zuby od značky Curaprox. Toto bolo kúpené ešte na Slovensku, tu v Anglicku som túto značku zatiaľ nenašla :-(
Results of one of my homework. I know that my teacher sometimes reads my posts and I´ve decided to say to him "hello" this way. So, hello Mr. Pierce :-) //
Ohodnotenie jednej z mojich domácich úloh. Téma bola "Moje hobby, môj život". Písala som o mojom blogu a o Slovensku :-)
Every three weeks we play bowling with other students from our school. I have never won yet :-D But it is big fun. I like bowling. // 
Každé tri týždne chodievame hrať bowling s ostatnými študentami zo školy. Zatiaľ som ani raz nevyhrala :-D. Ale nevadí, je to sranda.
Postcards to Slovakia. They have already arrived in Slovakia :-) // 
Pohľadnice, ktoré sú už v tomto čase doma na Slovensku :-)
We have to use Skype if we want to see our dogs and our family :-) We can feel warm from our home little. // 
Volanie domov cez skype. Aspoň trošku cítime teplo domova :-)
Everyday breakfast :-) // Každodenné raňajky. Už sa ale veľmi teším na moje raňajky bez tony cukru a mlieka :-)
We were in Southampton one month ago and we had this lunch in an American style restaurant. (*However, I had a better burger in Slovakia in Trnava and the name of the restaurant is Sessler. Click here for more info. And also, they have an own beer which is excellent). // 
Boli sme v Southamptone asi mesiac dozadu. V reštaurácii amerického štýlu sme si dali burgery, ale na môj zatiaľ najobľúbenejší burger z trnavského Sessler-u (viac info klik tu) to ani z ďaleka nemalo. Odporúčam Sessler i s ich vlastným pivom, mňamky.
Coffee from my favourite coffee shop. This one was caffé latte and it was so so delicious. // 
Káva z mojej obľúbenej kaviarničky spomínanej vyššie. Toto bolo konkrétne caffé latte a káva bola úžasná.
Every Thursday we attend international discussions. We talk to various students who are from various countries and various language schools. These meetings are held in Costa Café in Westbourne so I can drink some unhealthy drinks :-D // 
Každý štvrtok chodíme na medzinárodné diskusné stretnutia, kde sa rozprávame s ľudmi rôznych národností na rôzne témy. A každý týždeň si tam môžem dať niečo sladké a nezdravé :-D
Drinks, drinks and drinks. The last ones - never more :-D // Drinkujeme, a to pomerne často. Poslednú akože kávu si však už určite nekúpime :-D
Traditional English breakfast. // Tradičné anglické raňajky, ktoré sme tu mali zatiaľ len raz.
Gaming in our school with Miss Reed. This game was Bingo with Present Perfect tenses and I won a chocolate bar :-) // 
V škole sme hrali hru Bingo, ale namiesto čísel sme tvorili predprítomný čas. A keďže ten už dávno ovládam (hlavne však teoreticky :-D), vyhrala som čokoládovo-karamelovú tyčinku od Cadbury.


Our Turkish friend from the school, who is a cook, invited us to one restaurant for Turkish breakfast that was prepared by himself. I liked it, some food was similar to Slovakian one :-) // 
Boli sme pozvaní našim spolužiakom-kuchárom do jednej reštaurácie na tradičné turecké raňajky. Asi všetci okrem nás Slovákov boli prekvapení, že chlieb s maslo a medom (alebo džemom) je výborná kombinácia :-D Nikto to nepoznal. A lečo, obyčajné lečo s chlebom im neskutočne chutilo! Ani nevieme aké dobré a chutné jedlá na Slovensku máme a čím všetkým môžeme svet zaujať ;-) Ja už poznám jednu ďalšiu vec :-)

And it´s everything for today. I wish you a beautiful and successful new week. And with the best weather. Serusky <3

A to bolo na dnes všetko. Prajem Vám nádherný a úspešný týždeň. S tým najlepším počasím. Serusky <3

2 comments:

  1. Super fotky, veľmi mám rada tento typ článkov!:)

    Saja Frey blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakujemky, mna zasa bavi tento typ clankov pisat :-) win win :-D

      Delete

Lovely comments ...