4 Aug 2016

An another step to a beautiful life (my new job) // Dada's diary

Hello loves!

Today I have for you an article from my heart. I really like when I can share my thoughts and feelings. And my life has been changed during last weeks.

First of all I would like to present you one of my most favourite songs ever. The song, which means a lot for me, especially for the text of the song. It is from Beyoncé and the title is "I was here". I have been listening this song for ages. This song is something amazing, absolutely beautiful, full of beautiful meanings and strong feelings. This song is perfect for me. Everytime I listened to this song I was wondering "How could I, an ordinary girl named Dada from a small town and from an unknown country, change the world?".

From the beggining this was a secret wish for me. To change our world to a better one. Well, I didn´t know how. I am not extra clever, I don´t know any sports on a professional level and I am not  an "economic" type of person. So where I found the plan how to change the world? From my nearest friends, of course. From my beloved Beuška, which is my best friend, my soul mate. She is the mother of my boyfriend, Mário. And from him I have got advices as well. 

I was scared. I started to change my behaviour and relationship with my own body. But this change should have been about the other lives. I decided to save lives. To help people who can´t look after themselves.I decided to be hands and legs for other people. And during one beautiful, sunny day I went with my CVs around care homes which were situated near my house where I live now. And they called me. Two days later (My deputy manager told me, that she was suprised from my CV and she wanted me there from the first moment. Thank you, Vannessa.).

I had my first job interview and my first feeling from my, back then just a dream job, was amazing. I liked my employer (manager) and we arranged a next meeting. My manager wanted from me to come again to look how their care home works. And after that I had in every minute a feeling that this is what I want. This is it, this the job. I wanted to help immediately but, of course, I couldn´t. I wasn´t their employee. After four hours watching a regular day in care home I told my manager that I wanted this job. And so it began.

My first night shift came two weeks ago. I wanted to work during nights and pay attention on fragile souls while they dream. Nervouness almost won over me. A couple of hours before my officially first night shift I was extremelly nervous and I started to doubt about me. However everything was changed after a few seconds of my working. Our pensioners are incredible. Thankful, funny and modest. Sometimes a bit naughty. From the first moment I felt their love and abandonment. In one night I heard a thousand of thankful words. I was hugged and loved.

The first night was calm, the house was quiet and pensioners were resting. Their sleeping was good, everything without any problem. And then, suddenly we heard a slam. Without thinking I ran in direction from where I had heard it. At once I knew that something had happened. I was the first in the place of the accident and I heard weak "help me". It was one of our residents, a beautiful person.

She was lying on the floor, a lot of places of her body were with blood, she was injured and in the shock. Immediately we found out what had happened to her, where she was hurt. But she was totally desorientated and she didn´t know what had happened to her. Her body was really injured, she couldn´t move or stand up, she almost collapsed and she was bleeding on many places. My colleague immediately called the ambulance. Unfortunately, before our resident the ambulance had another 40 urgent cases and an old person from a care home wasn´t very important for them.

My two colleagues, who worked with me that night, had to care about other residents. We had another 27 people there. I was the one who stayed with Blanche. A beautiful name, isn´t it? I saw Blanche the second time in my life. You can´t imagine how she believed me. She thought that she was dying and I had to keep her with me. She couldn´t fall asleep, because she was in a shock and it could have caused some actions in her body, that would have stopped her heart. She couldn´t move, her fragile bones were broken. Two hours I was kneeling, I didn´t move. I tried to talked to her, I asked her many questions, I begged her to stay awake with me. I sang to her, I tranquilized her, make her to forget on pain, which went trough her body. In that moment nothing existed for me but her.

And we did it! Me and Blanche made it, I hope I can say I have saved her. The doctor came and told me that I did a really good job. My colleagues were amazing, we were a good team. And Blanche said to me - thank you. She told me that I had saved her life and that I was her Guardian angel. So, I have saved a life. One beautiful life. One beautiful soul. And I have made the world better. And this was just the beggining. 

Blanche is almost OK at nowadays. She is back in our care home, she can move, almost walk. Everybody is happy that she is all right, that she has stayed alive and she can be with us for a longer time. And I am happy. I am looking forward to my pensioners. I love every person, all pensioners, my colleagues, everyone. We are a perfect team. The residents are beautiful souls and they need me. And do you know what? I need them either.


Ahojte kamarátičkovia!

Dnes mám pre Vás článok od srdiečka. Ja veľmi rada zdieľam svoje myšlienky a pocity a v uplynulých dňoch/týždňoch sa môj život znova trošku zmenil.

Začnem tým, že Vám predstavím jednu z mojich najobľúbenejších piesní. Pieseň, ktorá pre mňa znamená veľa hlavne pre svoj slovný obsah. Je to pieseň od Beyoncé s názvom "I was here". Túto pieseň počúvam už dlhú dobu. Od prvého počutia, od prvých slov som vedela, že pesnička je niečo neskutočné, nadpozemské. Vždy, keď som ju počúvala, som rozmýšľala "A ako by som ja, obyčajná Dada z malého mesta a z neznámeho štátu mohla zmeniť svet?". 

Zo začiatku to bolo moje také tajné želanie. Zmeniť svet k lepšiemu. No, nevedela som ako. Nie som výnimočne múdra, neovládam žiadny šport na profesionálnejšej úrovni a nie som zrovna ani "ekonomický" typ človeka.  A kde som teda nakoniec prišla k plánu ako "zmeniť svet"? Od mojich najbližších, samozrejme. Od mojej najdrahšej Beušky, od mojej najväčšej kamarátky, od mojej spriaznenej duše. Je to maminka môjho Majka. A aj od neho som dostala to nakopnutie, niečo urobiť.

Bála som sa. Začala som meniť svoje správanie, vzťah k svojmu telu. Ale toto mala byť zmena iných životov. Rozhodla som sa totižto zachraňovať životy. Pomáhať ľudom, ktorí sa o seba nedokážu postarať. Ja som sa rozhodla byť rukami i nohami iných ľudí. A tak som sa aj jedného slnečného dňa vybrala s mojimi životopismi po domoch dôchodcov nachádzajúcich sa v blízkom okolí nášho prechodného bydliska. A mne sa tie domovy ozvali. Dokonca po dvoch dňoch (Neskôr zistila, že moja súčasná deputy manager bola unesená mojím životopisom a ona ma tam chcela od prvého momentu. Ďakujem Ti, Vannessa.).

Išla som na prvý pracovný pohovor a môj prvý dojem z mojej, vtedy ešte len vysnívanej práce, bol úžasný. Zamestnávateľovi (manažérke) som sa páčila a tak sme si o týždeň dohodli ďalšie stretnutie. Aby som na pár hodiniek prišla a pozerala sa na reálne fungovanie domčeka. A ja som mala každou jednou minútou pocit, že toto je ono. Toto je to, čo práve hľadám. Ja som chcela ihneď pomáhať, no nemohla som, pretože som nebola oficiálny zamestnanec. Po štyroch hodinách sledovania bežného dňa v domove som oznámila manažérke domova, že túto prácu chcem. A tak sa to začalo.

Pred dvoma týždňami prišla moja prvá noc v novej práci. Už od začiatku som chcela pracovať v noci a dávať na tie krehké dušičky pozor počas ich spánku. Nervozita nado mnou takmer zvíťazila. Pár hodín pre mojou prvou oficiálnou nočnou smenou som bola extrémne nervózna a pochybovala som sama o sebe. Všetko to však opadlo po prvých sekundách pracovného výkonu. Naši starúšikovia sú úžasní ľudia. Vďační, vtipní a skromní, občas trošku nezbední. Od prvej chvíle som cítila ich lásku a odovzdanosť s akou ku mne pristupovali. Za jednu noc som počula tisíc ďakovných slov, bola som objímaná a ľúbená.

Prvá noc bola pokojná, dom bol tichý a starúšikovia odpočívali. Krásne spinkali, nebol jediný problém. V jeden moment sme však začuli poriadne tresknutie. Bez rozmýšľania som sa rozbehla smerom, odkiaľ som buchnutie počula. Hneď som vedela, že sa niečo stalo. Na mieste incidentu som bola prvá a počula som slabučké "help me". Bola to jedna naša rezidentka, úžasná a milá bytosť. 

Teraz ležala v krvi, zranená a v šoku. Okamžite sme zisťovali, akým spôsobom jej bolo ublížené, kde ju bolí a čo ju bolí. No ona bola veľmi dezorientovaná a nepamätala si viac-menej nič. Telo mala ubolené, nemohla sa vôbec postaviť, kolabovala a krvácala na niekoľkých miestach. Moja kolegyňa okamžite volala ambulanciu. No, bohužiaľ, pred našou starenkou evidovali ďalších 40 súrnych prípadov a starý človek v domove dôchodcov nebol pre nich v danej chvíli prvoradý. 

Moje dve kolegyne, s ktorými som mala smenu sa museli postarať o fungovanie domčeka. Aj napriek incidentu sa bolo treba venovať ďalším rezidentom. Ja som bola tá, ktorá ostala so zranenou Blanche. To je krásne meno, však? To žieňa som videla druhý krát v živote. Netušíte ako moc mi verila. Ona umierala a ja som ju musela za každú cenu udržať pri živote. Nesmela zaspať, prestalo by jej biť srdce. Nesmela sa pohnúť, jej krehké kosti boli polámané. Dve hodiny som pri nej kľačala, ani som sa nepohla. Rozprávala som sa s ňou, pýtala som sa jej rôzne otázky, prosila som ju, aby tu so mnou zostala. Spievala som jej, upokojovala som ju, aby nemyslela na tú neznesiteľnú bolesť, ktorá jej lomcovala telom. V tej chvíli pre mňa nič iné neexistovalo, iba ona. 

A podarilo sa nám to! Ja a Blanche sme to naozaj zvládli. Dúfam smiem povedať ... zachránila som ju. Doktor, ktorý prišiel ma chválil, moje kolegyne boli užasnuté a Blanche sa mi moc poďakovala. Povedala mi, že som jej zachránila život, že som s ňou bola celý čas a že som jej anjel strážny. Ja som zachránila život človeka. Ja som tak dokázala zlepšiť tento svet. A to je len začiatok.

Blanche je aktuálne stabilizovaná a už sa nachádza v domove, kde sa o ňu budeme starať. Už sa vie hýbať, takmer už vie aj chodiť. Všetci sa tešíme z toho, že je nažive. Teším ma, že ju môžem vidieť a teším sa i z ďalších mojich starúšikov. Ľúbim každého jedného dôchodcu, ktorý tam je. Ľúbim ich celým svojim srdcom. Sú to nádherné dušičky, ktoré ma potrebujú. A viete čo? I ja potrebujem ich.





























Big thanks to my friend Mirek for these beautiful photos.
//
Veľké Ďakujem môjmu kamarátovi Mirekovi za  tieto krásne fotky.
Jeho blog KLIK TU :-)

4 comments:

  1. úplne mi tam pasuješ, držím palce ďalej :)

    ReplyDelete
  2. No pěkné. Neni asi nic hezčího než pomáhat lidem. Jsem na tebe pyšný Dada ;)
    btw, za foto neni treba dekovat ... tak jen tak dal ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je to úžasný pocit, nebudem Ti klamať. Som tam šťastná. A ďakujem Ti :-* A fotky sú nádherné, takže je začo ďakovať! :-)

      Delete

Lovely comments ...